KALVSVIKS FISKEKLUBB

STORFÅNGST I FISKEKLUBBEN

Klas Kramming har fångat en öring på strax under 5 kg. Öringen är inte ovanlig här i fjärden men tyvärr har vi fått in ett flertal sälar som förstör näten och snor fisken. Kvar blir bara huvud och benrester, men inget  tack för maten från sälen.  Siken som snart kommer in jagas även den av sälen dessvärre. Det här är ett stort problem som inte fanns i våra vatten för tio år sedan.

Åke Tungel / Kalvsviks Fiskeklubb

NÄR STORFISKAR´N TALAR OM...

Klubben vill gärna veta vad "Stor- och Småfiskare" dragit upp ur våra vatten?! Mejla, gärna med foton till klas.kramming@gmail.com

PS. Årets lottdragning sker på årsmötet.

År 2015 betalades endast 58 medlemsavgifter, tyvärr en bottennotering som kan innebära att vårt arrende är i fara. Det är tack vare frivilliga bidrag som vi har lyckats hålla verksamheten igång. Vi vill gärna behålla möjligheten för boende på Kalvsvik att få fiska med fasta redskap. Även i år kommer sponsrade fiskeredskap att lottas ut bland betalande medlemmar.

Årets torsk vägde 3,5 kg.

STÖD FISKEKLUBBEN - BLI MEDLEM

Medlemsavgift 100 kr, eller frivilligt bidrag ............. kr. Plusgiro 531789-6.  Ange fastighetsbeteckning vid inbetalning

Styrelsen:  Olle Törnqvist (0708- 41 54 81), Klas Kramming (08- 571 601 83), Carina Tungel (0736- 73 39 18)