KALVSVIKS TENNISKLUBB

Hej alla tennisvänner!

Sommaren 2018 bjöd på fantastiskt väder under hela semesterperioden. Inte minst när vi firade KTK 90 år med sedvanlig blixtmixed och extra ambitiös tennisfest. Hög aktivitet på banorna trots värmen, förträfflig catering och härligt festhumör bland alla vår 100 gäster. Stora som små strålade ikapp med solen till allsång och disco framåt natten. Nu går vi emot en ny sommar där vi fortsatt vill ge alla intresserade möjlighet till trevligt tennisspel och umgänge. Det spelar ingen roll vilken nivå man befinner sig på. Alla ska kunna ta del i den form man trivs med. Våra två fina grusbanor planeras att vara spelklara i början av juni. Årets schema är preliminärt i så måtto att KTK kommer ha ganska stor omsättning i styrelsen i år. Ett antal av oss som har varit med under längre tid slutar medan bra nya krafter tar vid som representerar både kontinuitet och engagemang framåt.

Ambitionen är att ha tennisskola för juniorer liksom tidigare. Troligen under 1-5 juli (v 27). Intresset har legat på lägre nivå under ett antal år. Ansvarig för tennisskolan 2018 var Elin Ahlström som skötte det väldigt fint och vi hoppas att hon har möjlighet även i år. Tennisskolan omfattar tre grupper om en timme per dag kl 10.00, 11.00 och 12.00 under förutsättning att tillräckligt många anmäler sig.

Intresseanmälan görs till mail ’tennisskola.ktk@hotmail.se’ eller på lista vid klubbhuset och betalning 400 kr (500 kr för ej medlem) per barn och vecka betalas via bankgiro 5257-4704.

Vi erbjuder också möjlighet till privatträning med Nils Åkesson (072 325 3919) och Gustav Åkesson (073 595 0919) i den utsträckning de är ute på Kalvsvik under sommaren. I kalendariet på sidan 6 ser du årets datum för KTKs olika aktiviteter.

Avgifter: Medlemsavgift: 300 kr, Abonnemangsavgift: 300 kr/timme och säsong betalas in på: BG 5257-4704 senast torsdag den 25:e april. KM 100 kr per deltagare och blixtmixed 50 kr per deltagare betalas vid anmälan.

Frågor om medlemskap, speltider och betalning kan mailas till: kassor.ktk@hotmail.com

Hjärtligt välkomna till tennisbanorna!

Claes Magnus Åkesson, Ordförande Kalvsviks Tennisklubb